7 Aralık 2009 Pazartesi

Sözcüklerin Gücü

Hayatımızda ne kadar önemlidir sözcükler ...Bu nu görmezden geliriz oysaki ...Sözler vardır savaşlar çıkarır ...Sözler vardır ipten adam alır ...Ben 3 yıldır ağazımdan çıkan sözlere dikkat eder oldum içinde olumsuzluk barındırmasın diye çok uğraştım ...Kimseye değil kendime zarar vermemek adına ...kelimelerim değişti ...Bu da hayata bakışımıda etkiledi artık daha pozitif bakıyorum hayata ...

Sevgimi direkt söylüyorum sevdiklerime dolambaçlı yollara girmeden ...Kızgınlıklarımı ,kırgınlıklarımı daha sakin ve incitmeden anlata biliyorum ...Ben buradan veya başka bir yerden kendimi anlatırken sadece geçmişimi anlatmıyorum bu günümü ve kendimle ilgili yaptığım çalışmalarda giriyor devreye ....Bir çalışma anlatırken yaşadığım olayı benim anlatabileceğim kadarını anlatıp yaptığım çalışmayı anlatıyorum sonuçlarını yazıyorum ...

Ben kendimde deneyimlediğim şeyelri yazdım ...Sadece geçmişte ne kadar acı çektiğimi değil ...Artık çeşitli yollar bulmuşken durup sızlanmak bana göre değil ...Artık eski SERPİL değilim kendimde çok yol aldım ...

EMİNE TEYZEM

Bu günçok sevdiğim Emine teyzenin ölüm yıl dönümü ...Biraz hüzünlüyüm ...Ancak iyiki hayatıma girmiş ve onunla acı tatlı günler geçirmişiz...Arkasında bize kendini hatırlatacak ne çok söz bırakıp gitti ...Canım ya ...

Kendisi huysuz pimpirikli ancak kocaman bir yüreği olan bir kadındı zor şartlarda altı çocuk büyütmüş yalnız bir kadındı ...Görmüş geçirmiş bir aileden gelip bir çok hayat mücadelesi vermişti ...Bir ekmeği olsa bile birileri ile paylaşıp yerdi...

Onu çok özlüyorum ...Birbirimizin çok yanında olup artık bir olmanın nedemek olduğunu öğrenmiştik...

Hollandaya =hollandıra ,sarışına =sarışen ,gitara =kıtar ,Küfür eden kişilere =küfürgen Diyen yaptıkları ile kimi zaman insanı çileden çıkarsa bile sevgiyi gözleri ile yaşayan birisiydi benim emine teyzem ...

Kendisi kanserden öldü ...Ancak onu kanser yenemedi sevdiklerinin kendisini terk etmesi ve ona karşı sevgisizlikleri kahretti ...Ne çok severdi insanlara birlokma birşey yedirmeyi ...Ne güzel kahveler içtik ,fallar baktık en eğlencelisinden ...Ay kız bizimki fal değil şaka şaka derdi ...

Gülen gözlerinin feri sönmüştü son gördüğümde ne çok üzülmüştüm ölmeden onu öyle görünce ...

Canım Emine teyzem iyi ki vardın hayatımda ve iyiki seninle yaşanmış günlerim oldu ...Şimdi hernerede isen seni çok seviyorum ...

Bütün mahalleninde Emine teyzesi idi ...Herkes ne çok sevmişti onu...Çocukla çocuk büyükle büyük olmuştu ...Elinden geliğince yardıma ihtiyacı olana ilk o koşmuştu...bütün mahalenin yaşlılarına elinden geldiğince yardımlar ederdi bütün kaprislerini çekerdi ...Ben bazen dayanamaz kızardım ...Ay neyapacksın yaşlı derdi...Ne çok severdi çiçeği böceği evi botanik bahçesi gibiydi ...Ağaçtan yaprak koparana bile tahamül edemezken binbir emekle diktiği ağaçları kesilirken fenalık geçirmişti ...Bütün canlıları seven bir insandı evdeki bulguru bile kuşlara verirdi ...Yazık aç kalmasınlar diye ...

Sen gittin bahçeye inmedim sensiz tadı çıkmıyor ...Kahveleri artık Gamzeyle içiyoruz seni anarak senin verdiğin fincanlarda ...Seni sevenlerle karşılaşıyorum arasıra seni anıyoruz ...Sanki seni görmüş gibi özlem gideriyoruz...Ama hiç biri senin yerini tutmuyor...

Canım seni çok özledim ...Gönlü güzel kendi güzel insan mekanın cennet olsun...


Hiç yorum yok: