11 Aralık 2009 Cuma

Osmanlı Mutfağı Denemelerim



Bu aralar Sertab'ın bu şarkısı dilime dolandı çok hoş bir şarkı olmuş ...

En çok sevdiğim bölümü o zor günler solan günler eskidendi geçti geçti kısmı beni çok etkiledi...
Benimde hayatımdaki solan günlerim geçti geçti...Kendimle ve çevremle artık ne yapmam gerektiğini biliyorum benin kararlı halimde artık insanların bana bakışlarını değiştirdi...Kendi hedeflerime doğru emin adımlarla ilerliyorum ...



Bu aralar evdekilere Osmalı yemekleri yaparak işkence ediyorum ...Hani yemekteyizde insanlar Osmanlı yemekleri deyip duruyorlardı ya hadi deneyelim dedim ve başladım yapmaya ...İlkönce terbiyeli ıspanak kökü ile başladım işe ...daha önce terbiyesiz yapmıştım güzel olmuştu terbiyelisini sadece ben yedim ...



Sonra ayvalı saray yahnisine geldi sıra dünde onu denedim tam bir felaket oldu aslında güzel ancak şimdiki bizlerin damak tadına hiç uymuyor ..güzel desem diyemiyorum ama kötüde değil ...Ancak pek denenmesi tavsiye olunmaz...

Neyse ben en iyisi pazar günü güzel bir Kayseri yemeği olan yağlamayı yapayımda gönüllerini alayım...

Birden aklıma ilk evlendiğimiz yıllarda dünya mutfaklarını denediğim kobay olarak üstünde denediğim eşim geldi canım ya hiç ses çıkarmadan yemişti ...Ancak içlerinden eleyerek kendi mutfağımızı oluşturmuştuk ...

Bizim ikimizin ailesindede karnıbahar yenmezken biz herşeyi deneyerek kendi lezzetimizi bulduk şimdi severek yiyiyoruz...

Hiç yorum yok: