5 Aralık 2008 Cuma

BAYRAMLAR VE BEN

Ne bayramlar geldi geçti hayatımdam sanki dört mevsim gibi...Çocukluğumun bayramları sınırsız sevgi bolca verilen haşlıklar ve mütiş yorgunluk hissettiğim duygular.Biz çocukkken babam ailenin en küçüğü olduğu için bizde en küçük çocuk olduğumuzdan amca hala herkes bizi çok sever ve şımartırdı .Bol harçlık alır ve bir sürü şeker yerdik .Hatta birkeresinde şeker yemekten hastalanmıştım .Bir sürü akraba ziyareti yapıp eve ya uyumuş yada bitmiş vaziyette gelirdik.Ne güzeldi çocukluğumun bayramları eskiden oturduğumuz mahallede biz çocuklar ayrı gezerdik.Mahalle büyüklerimizin bizlere verdiklerine göre sırayla gezerdik.Şimdi bir çoğu rahmetli olmuştur .Dürdane teyzeyle başlardık o bize mendillerin içine badem şekeri koyup verirdi .Sonra Gülafer teyzeye inerdikve oda bize birlira haşlık koyduğu mendilleri verirdi.Sonra gittiğimiz bir kaç yede vardı ancak birşey vermedikleri için aklımda kalmamış isimleri öğleyi Saime teyzeye giderdik ve mükelef bir sofra bizi beklerdi oradanda çıkıp mahalede haylazlık yapardık.Biz o küçük sanayi mahallesinde ne çok değeri yaşayıp ne çok şey öğrendik...Haa unutmuşum bu teyzelere hanım derdik Gülaferhanım teyze gibi yoksa hemen zıgıtı yerdik.Herkes küçüğünden büyüyüne saygılı idik .Bizim mahalle bizi sokak bizim apartman bizim ev .Şimdi yazınca o günleri niçin özlediğimi daha iyi anlıyorum.Artık benimdiyorum bir çoguna tekilleştik.
Güzel çocuk bayramlarından sonra evlendim ve bayramlardan nefert etmeye başladım.Çünki ben ne kadar uğraşırsam uğraşayım sorunlar ve yapılan bayramın ruhuna aykırılıklar beni yordu bu geçen seneye kadar sürdü sanki bayram olmasa diye yalvarasım geldi.Geçen sene artık bize huzur vemeyen bizimle yaşamaya başladı ve eski zulumlerini artık yapamıyor.Bizde şimdi yeni ritüller yaratıyoruz kendimizceve yine çok güzel bayramlar geçiriyoruz.
Bu ara çok yorulmuş olmama rağmen huzurluyum .Hayatıma yaşamış olduğum bir çok güzel değişiklik var ve bu beni çok mutlu ediyor.Bir şeyleri artık çözmeye başladım evimde bolluk ve bereket var .Artık huzur var ve hepimizne yaptığımızın ve ne yapacağımızın farkındayız.

Hiç yorum yok: