14 Temmuz 2010 Çarşamba

İnsanı Geri Bırakan 15 Alışkanlık


1.KARAR VEREMEMEK:
Yahut vermiş gibi yapmak.geri dönüşü olmayan yere yola girememek.

2.ERTELEMEK:
sürekli bir mazeret üretip havada askıda bırakmak.

3.CESARETSİZLİK:
Bir işe başlarken hep olumsuz senaryoları düşünüp bir türlü başlayamamak.

4.ZAMAN YÖNETİMİ YAPAMAMAK:
Öncelik gerektiren işleri geriye atıp, fuzuli işlerle zaman ve enerji kaybetmek

5.ÖZGÜVENSİZLİK:
Hiçbir işi sonuna kadar yapabilecek gücü kendinde bulamamak

6.BAŞKASINDAN BEKLEMEK:
Devamlı bir bilen ,kurtarıcı beklentisi içinde olmak.

7.SABIRSIZLIK:
İstenen sonuca hemen ulaşma arzusu,beklemeyi bilmemek.

8.KALİTESİZ ,NİTELİKSİZ,EĞİTİMSİZ ÇEVRE:
Kendimizi geliştirmediğimiz için yıllarca aynı insanlarla aynı polemiklerle uğraşmak

9.KANAATSİZLİK:
Yahut hepsine birden sahip olma açlığı,arzusu,hırsı hırçınlığı biliçsizliği.

10.ÇEKİRDEKTEN YETİŞMEMEK:
Yahut o yolda işin çilesini çekmemek.

11.KOLAYCILIK:
Yahut zora talip olmamak.

12.YATIRIM YAPMAMAK:
Farklı kişi ve ortamlar tanıma ihtiyacı duymamak ve kendimizi geliştirmenin ne demek olduğunu bilmemek.

13.ASABİYET:
Yani aşırı sinirlilik,öfkesini kontrol edememek.

14.KİBİR:
Yahut gurur,benlik,kendini bişey sanmak ve "ne oldum" delisi olmak.

15.ADAMAMAK: (en önemliside budur)
Yahut o yolun sonundaki hedefe bütün zerreleriyle odaklanamamak,taşın altına başını ve belini kayamamak."deneyelim bakalım!" havasında davranarak işe ruhunu katmamak.

Alıntı

Bunların bir çoğunu yaptım hayatımın kontrolünü kimi zaman başkalarına verdim çoğu ne yaptığını kendim de bilmiyordum kaç kez duvara tosladım ...Ama artık kendi hatalarımı kendim yapıyorum ve sonuçları beni daha az üzüyor ...Hayatımda yaptığım hataların sayısı daha azaldı ...

Hiç yorum yok: