20 Ağustos 2010 Cuma

Hayatımızı Zehir Eden Gereksiz Kavramlar 17: Rezil Olma Korkusu
Rezil Olmak (küçük düşmek). Hiç bir durum karşısında rezil olmuş ve küçük düşmüş gibi hissetmek zorunda değiliz.
SETUP: "Her ne kadar, davranışlarımı, rezil olmak - küçük düşmek gibi gereksiz ve sahte kavramlar üzerine inşa ediyorsam da, aslında bu şekilde kurguladığım davranışlarımla, kendi insanca yaşama hakkımı kendi elimden aldığımı kabul ediyorum. Rezil olma-küçük düşme kavramlarını yeniden sorgulamayı seçiyorum. Rezil olduğuma, neye göre kime göre karar verdiğimi sorguladıkça, gereksiz kavramlardan özgürleşebilirim. Davranışlarımı rezil olma korkusuna göre değil, tamamen kendi bilinçli seçimlerime göre değerlendirmeyi seçiyorum. Elalem ne der korkusundan özgürleşmeyi seçiyorum. Bu korkum yüzünden, kendi davranışlarımın, seçimlerimin kontrolünü başkalarının algılarına ve anlayışlarına bıraktım. En doğal davranışlarımı bile rezil olmak olarak algıladım. Rezil olma korkusunun içimdeki çocuğun korkuları olduğunu kabul ediyorum. Çoğu davranışımı, isteğimi, hayalimi, gerçekten içimden geçenleri, başkaları ne der korkusuna göre değerlendirip, kendi önüme engel koyduğumun farkındayım. Rezil olma korkusu yüzünden kendimi kısıtladıkça, içimdeki insanı boğduğumun farkındayım. Eğer yaptığım şey yanlışsa buna kendim karar verebilirim. Yanlış bir şey yaptıysam, özür dileme ve hatamı düzeltme gücüne sahibim. İnsansam hata yapabilirim. Hatalarımı rezil olmak olarak algılamaya son veriyorum."
EFT VURUŞ İFADELERİ: "Rezil olmaktan korkuyorum", "küçük düşmekten korkuyorum", "elalem ne der?", "Kimbilir hakkımda neler düşünecekler?", “Bu yaptığım duyulursa rezil olurum”, "Gizlemem gerekir.


18: Kin Gütmek
Kimseye kin gütmek zorunda değiliz. Kin gütmek ve intikam duyguları beslemek hiç bir haksızlığı tamir etmez. Sadece intikamı besleyen kişiye zarar verir.
SETUP: "Her ne kadar, bana yapılan bir haksızlığın acısını hala içimde taşıyarak kendimden ve başkal...arından intikam almaya çalışıyorsam da ve bu duyguların beni koruyacağına inanıyorsam da, aslında bana zarar vermekten başka bir işe yaramadığını kabul ediyorum. Amacım bir haksızlığı düzeltmek ve haklarımı korumak ise, intikam almanın hiç bir işe yaramayacağını anlamayı seçiyorum. İçimde birikmiş duyguların, beni acıttığı kadar kimseyi acıtmayacağını biliyorum. Bir çok kereler intikam alsamda huzur bulamayacağını anlamayı seçiyorum. Beni gerçekten huzurlu hissettirecek tek şey, birikmiş duygularımı boşaltmak ve affetme sürecini başlatmaktır. Kızgınlıklarımı, öfkelerimi, pişmanlıklarımı, suçluluk duygularımı boşaltmayı ve iyi hissetmeyi seçiyorum. Bana yapılan bir haksızlık karşısında kendimi kötü hissetmek ve hala acıyı canlı tutmak zorunda değilim. Birikmiş duyguları içimde tutarak, asıl kendimden intikam aldığımı ve kendime huzurlu yaşama hakkını vermediğimi anlamayı seçiyorum. Birikmiş duygular beni geçmişe ve başkalarına bağımlı kılıyor. Bazen beni inciten kişi, beni ne kadar üzdüğünü anlasın ve pişman olsun diye, kendimi mutsuzluğa mahkum ettiğimi farketmeyi seçiyorum. Aslında kimse benim mutluluğumdan ya da mutsuzluğumdan sorumlu olamaz. Beni inciten kişiden intikam almak için, kendimi kurban etmeye artık son veriyorum. Hata olarak gördüğüm, hala kendimi suçladığım, pişman olduğum bir çok şeyden dolayı da, kendimi cezalandırıp kendimden intikam aldığımı farketmeyi seçiyorum. Başkalarından intikam alma mekanizmalarımı farketmeyi ve intikam almaya çalışmak yerine birikmiş duygularımdan özgürleşmeyi seçiyorum."
EFT VURUŞ İFADELERİ: “Haksızlığa uğradım”, “İçimdeki bu acı”, "İçimdeki bu kızgınlık", "İçimdeki bu öfke", "İçimdeki bu suçluluk", "İçimdeki bu pişmanlık", "Bu duygular olmadan yaşayamam", "bu bana yapıldıysa, asla huzur bulamam", “O kişi de benim gibi acı çekmeli”, "Ne kadar acı çektiğim farkedilmeli", "O kişi yaptığına pişman olmadan huzur bulamam"


Nilgün Çalık Şimdiye kadar 18 tane gereksiz kavram EFT si ve 7 tanede farklı konularda EFT paylaştım... Bütün EFT lere, http://www.eft-turk.com/eft-gunlugu.html linkinden ulaşabilirsiniz. Aklınıza başka gereksiz kavram geliyor mu? Ya da başka hangi konularda EFT istersiniz arkadaşlar? Artık istek EFT lere geçiyorum :))


Hiç yorum yok: