9 Ağustos 2010 Pazartesi

Hayatımızı Zehir Eden Gereksiz Kavramlar 13: İnanmak

Bir şeye inanmak ya da inanmamak zorunda değiliz.
SETUP: "Her ne kadar bilinçaltım, yaşamam için bir inanca sarılmam gerektiğine inanıyorsa da, geçmişten beri bilinçaltıma yerleşmiş olan inançları, sorgulamayı seçiyorum. Bilinçaltım beni korumak için inançları kullanıy...or. İnançlar, doğruluğu kanıtlanmamış olan ama sanki doğruymuş gibi somut olarak yaşamımı etkileyen ve yöneten bilinçaltı programlardır. Kendimle ilgili inançlarımı farketmeyi ve sorgulamayı seçiyorum. Kör inançlara sahip olmak yerine, hayatla uyumlu, değişebilen esnek fikirlere sahip olmayı seçiyorum. Aslında bir çok inancım yüzünden, hayatı şimdiye kadar kendime sınırladığımı farkediyorum. Bunlara inanmak zorunda değilim. İnanmamak için kendimi zorlamak zorunda da değilim. Sadece zihnimi özgür bırakarak farketmeyi seçiyorum. Kendimi bir inanca bağlayarak sınırlı yaşamak yerine, inançlarımı sorgulayarak özgürleşmeyi seçiyorum."
EFT VURUŞ İFADELERİ: “Körü körüne inanıyorum”, ”Sorgulamadığım inançlarım var”, "Kendimi sınırlıyorum", "Kendimi inanmak zorunda hissediyorum"


14: Sevgiye ihtiyaç duymak.

Zorunlu sevgi, bilinçaltımızın emniyet ve güven ihtiyacıdır. Kimseyi ne sevmek ne de sevmemek zorundayız. Ne de sevilmek için bir şeyler yapmak zorundayız.
...SETUP: "Her ne kadar, sevgiyi bir zorunluluk olarak görüyorsam da, zorunlu sevgi arayışımın, içimdeki çocuğun emniyet ve güven arayışından kaynaklı olduğunu farketmeyi ve bu hipnozdan çıkmayı seçiyorum. Öncelikle zihnimdeki sevgi kavramını sorgulamaya odaklanıyorum. Beni birine bağımlı ve zorunlu kılan bir şey sevgi olamaz. Birini bana bağımlı kılan şeyin de sevgi olmadığını kabul etmeyi seçiyorum. Bunların sevgi değil, bilinçaltımın çocukluktan beri alışkın olduğu bir kalıbı tekrarlaması olduğunu farketmeyi seçiyorum. Birikmiş duygularım boşaldıkça, gerçek sevgi ve iyilik kendiliğinden ortaya çıkar. Herşeyi özgür kılan ve izin veren sevgiye ve iyiliğe ulaşmayı seçiyorum. Şimdiye kadar sevgi sanıdığım tüm kalıpların ötesindeki, insan olduğum bilgisiyle titreşen, gerçek sevgiye ulaşmak için kendime izin veriyorum."
EFT VURUŞ İFADELERİ: "Sevgiye ihtiyacım var.", "sevilmek zorundayım", "Sevgisiz yaşanmaz", "Sevgi sandığım bilinçaltı kalıplarım var"


15: Utanmak
Hiç bir şeyden utanmak zorunda değiliz. Bu utanmazlık demek değildir. Sağlıksız utanç kendi doğallığımızdan utanmaktır... Hata yapmaktan utanmak örneğinde olduğu gibi... İnsansam hata yapabilirim. Basitçe, yanlış yaptım demek utanılacak bir şey değildir......
SETUP: "Her ne kadar bilinçaltımda, kendi doğallığımla ilgili şeylerden utanmam gerektiği programı otomatik işliyorsa da, bu utançların, çocukluğumdan itibaren bilinçaltıma yerleştirilen telkinler olduğunu kabul etmeyi seçiyorum… Daha çocukken kendi doğama özgü davranışlarıma yapılan eleştiriler, uyarılar, benim kendimden utanmama neden oldu… Bir şeyi öğrenmeye çalışırken hata yapmam çok doğal olduğu halde, ben bir hata yaptığımda utanmam gerektiğine programlandım ve hata yapmaktan korkmaya başladım. Hata yapmamak için, kendi gelişimimi sabote ettim. Başkalarına göre utanç olarak algılanan şeyleri kendi utançlarım olarak algıladım… İçimdeki çocuk, duygularını göstermeyi bile bir utanç olarak algıladı. Şimdi utanç kavramını yeniden sorgulamayı seçiyorum… Bütün bunların bilinçatıma yerleşmiş sağlıksız bir utanç duygusu olduğunu kabul ediyorum. Sahip olduğum doğal özelliklerin fark edilmesinden utanmaya artık son veriyorum. Kendi sahip olduğum doğal özelliklerden utandırıla utandırıla, insanlığımdan uzaklaştım. İçimdeki utandırılmış çocuğun duygularını hissetmeye odaklanıyorum. Onun duyguları benim duygularımdır... Birikmiş duygularımı boşaltarak, içimdeki çocuğu özgürleştiriyorum..."
EFT VURUŞ İFADELERİ: "Utanıyorum", "İçimdeki bu utanç", "doğal özelliklerimden utanıyorum", "hata yapmamalıyım", "hata yapmak utanılacak bir şey", "duygularımdan utanıyorum", "duygularımı göstermek utanılacak bir şey", "asla kızmamalıyım"


16: Gururlu Olmak
...Bir gurura sahip olmak ve bu sahte bir kavramın ardına saklanmak zorunda değiliz.
SETUP: "Her ne kadar, gurur gibi sahte bir kavramı korumaya çalışarak, öz saygımı koruduğumu sanıyorsamda, artık bu yanılsamayı farketmeyi seçiyorum. Öz saygının, insan olduğum gerçeğine saygı duymak olduğunu biliyorum. Ne için yaşadığımı gerçekten anlamayı seçiyorum ve gururla ilgili tüm sahte kavramları zihnimden temizliyorum. Sırf bu sahte kavramı korumak uğruna, aslında benim için iyi olabilecek nelerden vazgeçtiğimi ve içimde duygularımı nasıl sıkı sıkı bastırdığımı fark etmeyi seçiyorum. Gurur; zayıflık, güçsüzlük ve utanç olarak bana öğretilen insan doğamı, başkaları görmesin diye taktığım bir maskedir. Kendi gerçeğimi anlama çabasına içine girmek yerine, gurur kavramına sığınmak, içinde yaşadığım hipnozu güçlendirmekten başka bir işe yaramaz. Gurur kavramı, gerçek duygularımla yüzleşmemek için bilinçaltımın yarattığı sahte bir korunma mekanizması. Gururlu olmak yerine insan olmayı seçiyorum... Gururum diye sahiplendiğim sahte bir kavramı koruyarak yaşamak yerine, insanca yaşamayı seçiyorum."
EFT VURUŞ İFADELERİ: "Gururum olmazsa yaşayamam", “Gururumu korumam lazım”, "Gurura ihtiyacım var", "Ben kendimi koruyamam, gururum beni korur", Gururum inciniyor", "İnsanlar gururumu kırıyor", "Bu kadar çok kırılan bir şey beni nasıl koruyacak?", "Demek ki yeterince gururlu değilim", "Daha güçlü olmam lazım", "Asla kırılmayacak kadar güçlenmeliyim", "Yeni savunmalar geliştirmeliyim", "Savunmalarımı ne kadar güçlendirisem, o kadar az kırılırım"


Nilgün Çalık

Hiç yorum yok: