9 Ağustos 2010 Pazartesi

bu gün ilk sahurumuza kalkacağız

Bu sene kızımla ikimiz tutacağız orucu...Sakin sesiz ve huzurlu bir sahur yapıp ibadet edeceğiz sonra işleri toplayıp güzel bir uyku çekeceğiz ve yemek telaşı ...Birde iftarda bizi kendi halimize bıraksalar ne güzel olur ...

Her ramazan asık suratlar laf sokuşturmalarla geçen sahur ve iftarlardan yoruldum ...orucun maneviyatında kendi nefsini terbiye etmek eğitmek var yoksa boşuna aç kalmak değil asıl mesele...

Kişisel gelişimle din ne çok yerde birbiriyle örtüşüyor ikisinede objektif bakıldığında ...hep kişinin kendini eğitmesi esas ...Ancak anlaya bilene ,sığ yaşayıp hiç birşey anlamayanda ne kadar çok ...

Bu sene kuranı türkçesinden okuyacağım inşallah ...herşeyimi hazırladım sahurdan sonra okuyacağım derin sesizlikte huşu içinde ...

Eskiden ramazan için ne çok özenirdim bütün hevesimi kırdılar ...İlk gün mantı ile açardık oruçlarımızı ...Sofrada olmazsa olmaz hurma ve pastırma idi ,tatlı olarakta lokma tatalısı ...

Bizde 30 ramazan günü tatlı yenir her çeşidinden ...bildiğim bilmediğim denenediğim bir sürü tatlı ...Bir tek ramazanda yenen güllaç gülsulu bol sütlü...İlk yediğimde çok garip gelmişti kat kat yapılan pişmeyen bu tatlı ...Tabiki bizim evin favorisi şeker pareyi unutmayalım ...Hatta bir ara abartmış ramazan için aşure yapmıştım ...

Bu ramazanın huzurlu ve sakin geçirmek bütün dileğim...
Herkesin ramazanı mubarak olsun diliyorum sağlıklı sıhatli bolluk ve bereketli olsun ...

Hiç yorum yok: