23 Ocak 2009 Cuma

AŞURE YAPTIM

Nihayet aşuremi yapabildim çok güzel oldu .Bu konuda hiçde mütevazi değilimdir.Benim uzmanlık alanım gibi bir şey oldu .Ben 20 yaşımdan beri aşure yaparım ve ilk yaptığımda da çok güzeldi .Artık kendimi iyice geliştirdim.
Aşure olayı mütiş bir olay bukadar farklı tadın birleşip nasıl bukadar güzel olabileceği insana vaybe dedirtiyor.Nerdeyse 41 çeşit malzeme koydum .Bazen abartıp 41 tamamladığımda oldu.artık çok sevdiğim şekilde yapıyorum.Dün en kahraman Rıdvan abimede gönderdim .Oda çok beğenmiş bana biraz daha ayır bitirmeyin dedi.
Bizim rejime ara verdiğimiz bir zamanda yaptık yoksa kebapçı kedisi gibi yalanıp durmakta vardı.Bu arada 2 kilo verdim .Pazartesi günü yeniden lahana çorbasına döneceğiz.Biz bu sefer kararlı bir şekilde olunca rejimde iyi gitti ancak lahana ve soğanla olmuyor illaki kereviz ve maydanoz ve et suyu olacak yoksa çekilmiyor .Ben birde baharatlarla tatlandırıyorum sonra çorba kupaları ile iç dur.İnsan katı birşeyler yemeyi özlüyor.Onada kolayını buldum mavi yeşilin ürünlerini yiyorum .
Hayata ne güzel tatlar var uğraşıp bir araya getirice sonuç çok güzel oluyor hiç olmaz dediğiniz tatlarda ne güzel olabiliyor.Bizlerin yaşantısındaki kişilerde böyle emekle ne güzellikler yaratılabiliniyor.Ben insanları seviyorum onlarıda aşure gibi görüyorum farklı usule yaklaşınca onlarında tadına doyulmaz oluyor.
Ben değiştikçe insanlara yaklaşımım da değişiyor ve benim huzurum onlarada yansıyor.Bizler kendi iç huzurumuzu yakaladıkça çevremizide mutlu ediyoruz.Bizdeki yansıma onlarıda sarıp sarmalıyor.Huzurlu günler hepimizle olsun.

1 yorum:

sTuBboRn dedi ki...

ya asure yı bı turlu sevemedım ben yaa aneemde balllandıra ballandıra yapar ayy kızımmm bak harıka oldu bak eger yemezsen guna h olurr dıe agzıma teper bende bbogg bı sekılde sırf gunah olmasın dıe o kaşıgı agzıma alırım ama o lokma agzımda buyur buyur buyurr ..omu benı yutar benmı onu anlamam...
Ay bunu yazdım dıe kız a serpıl ablam emınım harıka yapıosundur ama ne bulursunuz su asurede anlamadım gıttı yaaa..
yapın baklava kunefe de agız tadıyla yıyelım yaa:))