3 Haziran 2010 Perşembe

Anla sahiplen değiştir tekniği

Oncelikle sakin bir zamaninizda yalniz basiniza bir odaya cekilin, telefonunuzu kapatin ve kimsenin sizi rahatsiz etmeyeceginden emin olun.

- Sonra elinize bir kagit ve kalem alin ve mevcut sorunu kisaca bir cumle ile yazin.

- Sonra sizce bu soruna yol acan nedenleri akliniza gelen tum maddelerle yazin. Ancak baskalarini suclayan bir ifade yazmayin, sorunun sizinle ilgili kismini yazin. Esinizin yuzunden olan bir borc söz konusu ise, esimin yuzunden oldu demek yerine, esimi bu konuda ikna edebilseydim bu borc olmazdi yazabilirsiniz. Buradan sizin rolunuz onemli, baska insanlarin degil. Bu kendinizle ilgili bir icgörü kazanmaniz icin yapilan bir uygulamadir ve teknigin icindeki tek rolu budur.

- Arkasindan ne yapsaydiniz bu sorun yasanmazdi bunu yazin. Yazarken uzun cumleler kurmayin, kisa ve net bir yazim sekliniz olsun. Ornegin, o gun sinirlenmeseydim bu sorun olmazdi, arkadasimi dinleseydim bu sorun olmazdi, mali durumuma dikkatli yaklassaydim bu sorun olmazdi gibi kaliplar kullanin.

- Daha sonra ne yaptiniz ve bu sorun oldu ve neyi yapsaydiniz bu sorun olmayacakti konusunda iki net goruse sahip oldugunuzu fark edin. Yazdiklarinizi bu sekilde sadelestirin ve iki tane cumleye indirgeyin. Ornegin; Bu sorununum nedeni, mantikli dusunmeden hareket etmemdir ve kendime zaman taniyip daha saglam ve mantikli dusunseydim bu sorun olmazdi gibi bir kalip elinizde olacak.

- Bu sorunu yasamanizin nedeni ve yapmaniz durumunda sizi sorundan koruyacak seylerin arasindaki iliski sizin yasaminizdaki hatalarinizin buyuk bir ozeti gibidir. Eger karsimdaki insana guvendigim icin bu sorunu yasadim, eger bu kadar guvenmeseydim bu sorun olmayacakti demisseniz, sizin sorununuz guven duygusudur.

Guven duygusu yasaminizda ki hatalarinizin onemli bir kisminin nedenidir. Guven konusundaki sorunu cozmeden benzer hatalari yapacaksiniz demektir. Eger duygusal davranmasaydim bu sorunu yasamazdim diyorsaniz, duygu durumunuzla ilgili bir denetim kazanmadikca ayni hatalari yapacaksiniz demektir. Her ne yazdiysaniz simdi elinizde cozmeniz gereken bir kavram, duygu yada dusunce sorunu oldugunu anlamaya calisin. Bunu asil sorun olarak defterinize yazabilirsiniz.

- Bundan sonraki adimda ise yapmaniz gereken sey bu duyguyu yada dusunceyi sahiplenmek olacaktir. Onu yok sayarak, ya da ondan nefret ederek ondan kurtulma sansiniz olmayacaktir.
Kagida sunu yazmanizi istiyorum. " ..... duygumu/dusuncemi/hatami sahipleniyorum, bunun bana ait oldugunu kabul ediyorum" Arkasindan gozlerinizi kapatin ve bu duygunuzu icinizde hissetmeye calisin. Bu biraz yogun yada yorucu olabilir ama unutmayin bu sadece bir duygu yada dusunce ve duygularinizda,dusuncelerinizde sizin kontrolunuzde, her an degistirebilirsiniz. Icinizde hissettikten sonra, kendinize sunu soyleyin;

" ... duygumu/dusuncemi kabul ettim, hissettim ve deneyimledim. Ama artik bunu degistirmemin zamani geldi ve kontrol tamamen bende. Bu andan itibaren eski duygumla/dusuncemle sevgiyle vedalasiyorum ve onun yerine ...duygusunu/dusuncesini koyuyorum.

Degisim benim icin bu kadar kolaydir ve degistirdim deyin.

(burada .... kismina istediginiz baska bir duygu yada dusuncenin adini koyun)

Sonra bir kac kere bu duyguyu tekrarlayin, hissedene kadar tekrarlamak iyi olacaktir.

- Simdi yeni duygunuza yada dusuncenize odaklanin ve onu hissetmeye calisin. Bu sizin seciminiz ve kendinizi mumkun oldugu kadar iyi hissetmeye calisin. Hayatinizda sonuclari buyuk olacak bir degisim yaptiniz. Bu gunden sonra akliniza eski dusunceniz gelirse yada eski duyguyu yeniden deneyimlerseniz hemen o anda icinizden yada sesli olarak sunu soyleyin.

" Sen artik bana ait degilsin ve ben misafir olarak bile seni kabul etmiyorum, bu duyguyu reddediyorum, bu bana ait degil" deyin. Sonra yeni duygunuzu icinizden bir kac kere tekrarlayin. Iste hepsi bu kadar.....

(B.Demir)

Dün bu yazıyı faces bookta bana üye olduğum bir yerden yollamışlar okuyunca işte dedim hep aradığım şey ...EFT de olumlamaları hazırlamak çok zor olmuştur belki görünenleri değil ama gizlide kalmış kendimize bile söyleyemediklerimizi olumlama cümlesi olarak derinlerden çıkarmak için kullanacağımız bir teknik ...Bu teknikle EFT birleşince süper olacak ben kendimde deneyeceğim ...Kilo problemimle ilgili gizlide kendime bile itiraf edemediklerime belki bu yöntemle ulaşa bilirim...Aslında ben kilolu olmamı çok kafama takmıyorum ama sağlık sorunları çıkarsa diye kafamda bir kalıp oluşturdum bunu yıkmam lazım...

Hiç yorum yok: