29 Kasım 2008 Cumartesi

GERÇEK YOLCULUK KENDİNE YAPILAN YOLCULUKTUR.

Bu gün kalkmış şöyle günlük gezintimi yaptığım sırada karşılaştım bu yazıyla çok hoşuma gitti paylaşayım istedim .
Simurg bir masal kuşudur,kimine görede zümrüdü ankadır.Uzun boynundabeyaz bir halka bulunan,safransarısı tüyleri olan,güzel sesli ,insana benzeyen bir kuş.
Kuşların sultanıdır.Kafdağının ardında yaşar.
Efsaneye göre,kuşlarsultanlarını bulmak üzere toplanıpyola çıkarlarbir gün.Yol uzun yolculuk zordur.
Aşk denizini geçerler önce...
Ayrılık vadisinden uçarlar...
Hırs ovasını aşıp...
Kıskançlık gölüne saparlar...
Kuşlardan kimi aşk denizine dalarlar.Kimi ayrılık vadisinde kopar sürüden.Kimi hırslanıpdüşer ovaya .Kimi kıskanıp batar göle.
Yolculuk bittiğinde kafdağının ardına sadece 30 kuş vara bilmiştir.Lakin sultanları Simurg'u bulamazlar.
Sonunda sırrı sözcükler çözer.Farsçada Sİ ,30 demektir.MURGda kuş demek .
30 kuş analarlarki aradıkları sultan kendileridir.Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğa bilmek için kendimizi yakmadıkça, herbirimiz birersimurg olmadıkça bataklığımızdan ,kafeslerimizden,tüneklerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız.
Ve gerçek yolculuk kendine yapılan yolculuktur.

Ben daha önce okumuştum ama bugün okuduğumda bazı şeyler yeniden yerlerine biraz daha oturdu .İçimizdeki beğenmediğimiz yanları yok edip en acımasız eleştiriyi kendimize yöneltebilmeliyiz ki yok olup yeniden doğa bilmek için içimizde yer açalım .
Bizler kendimizle uğraşmaya başlayınca hayatımızdan ne çok şey değişecek ve ne güzllikler yaşayacağız.Hayata güzel gözlerle bakmayı öğrendikçe sevmeyi hemde koşulsuz sevmeyi öğrendikçe göreceğiz bir sürü yeniden doğuş .Ben bu aralar kayıplarım için üzüldüm ancak onlarla yaşadığım güzel anlar ve bana verdikleri güzelllikler benim koşulsuz sevgime olan katkılarından dolayı hepsine teşekür ediyorum.
Kimi ölür ,kimi gider, kimiyle yol ayrımı yaşarsınız ancak bütün giden sizde iz bırakır .Bu ara içtiğimiz bir su için ,söylediğimiz güzel bir söz için bile olsa bana hakı geçen ve benim hakkım geçen herkese şükrediyorum ne çok şükredecek kimsem varmış .HAYATA BIRAKTIĞIMIZ İZLER GÜZEL OLSUN .diyorum .

Hiç yorum yok: