1 Şubat 2011 Salı

EFT dersim

Dün Utkuyla ilk dersimizi yaptık ...Benim için çok verimli geçti kendimi öğretiyor olmanın hazına kaptırdım birden ...Keşke öğretmen olsaydım deyip hayıflandığım günler geldi aklıma sonra sevgili samaniğin başka şekillerlede öğretmen oluna bileceğini sözünü hatırladım...Artık bir danışanım var ve ben bildiklerimi onunla paylaşa bileceğim....

Biraz size Utku'dan bahsedyim ...Utku Oniki yaşında son derce zeki ince kırılgan ve naif bir çocuk ...Üç yaşından beri saçları ve kaşları dökülüyor ve yeniden çıkıyor ...Baş vurmadıkları Dr kalmamış Pisikolog herşeyi denemişler fakat sonuç alamamışlar ...

Ben kendilerine Utkuyla çalışmak istediğimi söyleyince anneside bana teklif etmekten çekindiğini söyledi ...Sonra 17 aralıkta bir ön görüşme yaptık ve dün ilk çalışmamızı yaptık ...

Utku'nun en büyük sorunu şu anda kendini yakışıklı bulmaması ...Bu bende biraz panik yarattı çünki iyiki onunla bu yaşta karşılaşmışız dedim bir de ergen olduğunda bu duyguyu yaşamış olsaydı ne çok üzülürdü diye düşündüm...

Okulda ve çevresindeki insanlar Utku'nun saçlarının ve kaşlarının dökülmesi yüzünden onunla alay etmemişler veya bu olayı Utku çok takmamışa benziyor ...

Dün onun bana karşı olan direncini kırmak için fazla yormak istemedim henüz birbirimizi tanıma aşamasındayız...Bana güvendiğini hissediyorum ama henüz çekingen ...

İlk görüşmemizde kendini analtmasını istediğimde çok güzel ve içtenlikle anlatmıştı ...Bir çok erişkin insandan daha çok kendinin farkında idi...İlk sorduğumda bir çok kişi eeeee ığğğğ diye kemküm ediyorlarken o hiç düşünmeden yazmıştı ...Kendini yakışıklı bulmadığını ...Bende dün kendini neden yakışıklı bulmadığı konusunda bir anlatım istedim yazdıkları hep beğenilme arzusu idi ...

İlk yaptığımız EFT saçlarının ve kaşlarımın dökülmesine rağmen kendimi kabul ediyor onaylıyor ve seviyorum olumlaması ile başladık On verik duygumuza ve başladık yapmaya ilk turun sonunda ona nerede hissettiğini sordum anlamadı mesela vücudunun neresinde karıncalanma ağırlık hissi veya uyuşma gibi birşey hissettin dediğimde şakalarında ve başında sıkışıklık varmış gibi hissettiğini söyledi ve diğer turlarda hafifledi ve rahatladı ...

Ona ertesi günde aynı olumlama ile çalışmasını söyledim ...

Ayrıca kendine hedef koymayı öğrenesini küçük hedeflerden büyük hedflere yönelmesini söyledim ...Birde şükür listesi yapmasını hayatta elde edemdiği şeyleri düşünerek değilde elinde olanların kıymetini bilmesini anlattım şükür listesini her gün okumasını tebih ettim ...Bir nevi NLP çalışmasıda yaptık ...Giderken ki yüz ifadesi çok hoştu yüzünüde kocaman bir gülücük vardı işte dedim benim ödülüm...Perşembe günü görüşmek üzere ayrıldık...

Hiç yorum yok: