26 Kasım 2009 Perşembe

YİNE BİR BAYRAM VE BİZİM EVİN HALLERİ

Evet sabah erken kalktım ve oturdum bilgisayarın başına ...Evde sesizlik hakim sanki az sonra olacaklar bu evde yaşanmayacakmışcasına ...Eşim bu bayramda namaza gitmedi...Artık 54 yaşındaki bir insanın ne yapıp ne yapmayacağınada bırakın kendi karar versin...

Geçen kurban bayramı camiye gitmedi diye canımıza okumakla geçti ...Bende bunu anlamıyorum bayramların amacı küslerin barışması ancak bu tür davranışlar yeni küslüklere yol açıyor ...Bir ibadet yapılmadı diye bir diyeri yok sayılıp güzel bir haşlama yapılıyor...tabiki annesi tarafından...

Bu bayramda yine etimizi alıp kavurduk kahvaltıyı kavurma ile yapacağız...Güzel bir kahvaltı hazırlayıp umarım huzur içinde yeriz...
Şeker bayramı su böreği kurban bayramı kavurma ...Ne çok isterim kalabalık sofralar kurmayı anacak geçen bayramı hatırlamak bile istemiyorum...

Bu bayram bizim bebişlerin ilk bayramı ve çok enteresan gününde doğsalardı bu gün doğacaklardı...Bu gün 21 günlük oldular onları yıkamaya gideceğim...Canlarım özledim onları...

Birden eski bayramlar aklıma geldi sabah babamın camiden gelişi gelirken sıcak ekmek alması ve eve girerken sıcak ekmek kokusu ...Halbuki sevmem ben ekmek kokusunu ...Evde günlerce yapılmış olan temizliğin kokusu ...Sanki herşey gıcırgıcır hazırlanan sofrada hep birlikte kahvaltı ettikten sonra en büyük amcamlara gitmek işte en önemli vazifemizdi...Onların evinde hep kavurma ve et kokardı...Ozamanlar sevmezdim ancak şimdi sanki özlediğim kokular içinde belkide geçmişimi özledim zamanlar aklıma geldikleri için...

Sonra her gittiğimiz yerde yediğimiz tatlı çukulata şekerleme en çokda annemin halasında yediğimiz badem ezmelerinin tadını hala damağımda hissederim...

Birlikte kocaman bir aile ile bayram kutlamak güzeldi ...Sabah kahvaltıdan sonra giyilen bayramlıkları gösterme telaşımızda cabası idi ...

Biz erkek kardeşimle çok şanslı büyüdük kalabalıklar konusunda büyük bir aile büyük bir mahallede büyüdük sevdik saydık ve karşılıklar yaşadık ...Hala geçmişte yaşadığımız güzellikleri ana biliyoruz...

Çocuklarım az kişilik sofralarda kalabalıklardan uzakta ve sakin bayramlar geçiriyorlar...onlar benim kocaman sofra merakımı bu yüzden anlamıyorlar ...

Sonbaharın bu güzel gününde bayram kutlamak ne güzel olacak kimbilir bu gün hava güneşli ...

Herkesin bayramı kutlu olsun ...Birlik ve beraberlik içinde nice bayramlara ...

Hiç yorum yok: