6 Şubat 2010 Cumartesi

Erciyes dağı ve ben




Benim çocukluğum yazları anneannemlerde geçerdi...Develi ne güzel ve aydın bir ilçesidir Kayseri'nin
...Erciyes dağı engüzel oradan görünür ...Dağa yakındır hele annemle babamın köyü ince su tam Eciyesin eteklerinde kurulmuştur ...Verimli toprakları temiz suları mis gibi dağ havası bir başkadır değişmem Alplere ...

Erciyesin yazın bile zirvesinde kar olur ...Ben zaman zaman içimdeki özlemi gidermek için Erciyes resimlerini seyrediyorum ...Onu öyle ihtişamla karşımda görünce benimde içimdeki dik başlı sınır tanımaz yanım ortaya çıkıyor ...Biz küçükken bizlere anlatılan ERciyes hikayeleri vardı ...Benim aklımda kalan Ağ gelin hikayesi idi ...Düşmandan çocukları ile kaçarken Allaha yalvarır ne olur beni bulamasınlar diye o anda taş olurlar zaman zaman bakınca üçtane silüet görünür dağda ...

Ben develide iken her gün sabahın köründe kalkıp dağa bakardım nasıl diye bazen kar yağardı ...Bazen pırıl pırıl parlardı karlı zirve ...Bazende ağ gelini görür gibi olurdum ...

Ben yıllarca arkamda bir karlı dağ aradığımda babam arkamda oldu ...Büyük bir güvenle sığındım kendisine Biz dağ çocukları hep arkamızda bir karlı dağ arar dururuz gittiğimiz gurbette ...Benimki babam oldu ...

Artık hayatımda bir çok şeyin farkına varmış biri olarak bir kaç senedir arkamda yaslana bileceğim bir karlı dağ aramıyorum ...artık ben başkalarına karlı dağ olmak için dimdik ayakta duruyorum ...Sevdiklerim ve beni sevenler gelip bana yaslana bileceklerini hissediyorlar sevgiyle ve saygıyla onları kucaklıyorum ...

Erciyes dağın benim hayatımdaki yeri belki sınırlı zamanlarda gitmiş olsam bile çok büyük oldu ...Sınırsız hükmedici güçlü ve güvenli Bu gün yine resimleri ile büyülendim ...Çocukluğumun dağını kimbilir ne zaman gçrürüm bir daha ...

Hiç yorum yok: