29 Ekim 2011 Cumartesi

Takvim yaşı kaç olursa olsun insanın bilinç boyutları bebek, çocuk, ergen, genç yetişkin, olgun bilinç seviyesinde olabiliyor Bilinç boyutu da tıpkı insanın değişik evreleri gibi gelişiyor. Otomatik takvim yaşı gelişiminden farklı olarak her kişinin kendi emeğiyle, farkındalık, geçmişyle yüzleşme, affediş, özdisiplin, içindeki sevme yetisini geliştirmek ve ifade edebilmekle oluyor. Doyumu yüksek... ama bir o kadar da zorlu süreçte çoğu insan ilk zorlukta takılıyor ve pes ediyor. Gerçek affedişin ne olduğunu tekrar etmekte yarar var. Affetmek geçmişin farklı olabileceği umudundan vazgeçmektir. Bu gezegendeki homosapienslerin büyük çoğunluğu bebek, çocuk ve ergen bilinç boyutunda yaşıyor. Bu bilinç seviyelerini GELECEĞİ HATIRLAMAK kitabımda daha kapsamlı anlattım. OLMAK sürecinin basamakları bunlar. Bu nedenle her söyleneni , kişi kendi bilinç seviyesi sınırlarında algılıyor.

Affetmek geçmişin farklı olabileceği umudundan vazgeçmektir...

İşte aradığım söz okuyunca sizlerle de paylaşmak geldi içimde ...Bizde affet değince gidip karşımızdaki kişiden özür dilemek zannedilir buda bir çoğumuzu sıkar ...Ben öyle zannetmiyordum ancak yinede bu şekilde düşünmemiştim ancak arayış içindeydim Nil hanımın bu yazısı işte bu dedirtti ....Bu kitabıda edinmeliyim...


Ben bu ara Zülfü Livaneli'nin SERENATını okuyorum tavsiye ederim çok güzel bir kitap ...Livaneli kitaplarında bilmediğim bizden gizlenen gerçeklerle tanışıyorum bu da öyle ...Bu kitapta da ülkemize gelmiş Alman proflardan bahsediliyor ...Savaştan kaçan ve bir çok yahudiye kucak açan Türkiye'yi anlatıyor üç kadın üç dram anlatıyor...Güzel ve okunması gerekn kitaplardan...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

canım aklıma geldin napıyon,nasıl gidiyor hayat ,seni nerde bulabilirim,görüşelim isterim.
nefa
rumuznefa@hotmail.com
mail adresimi eklersen sevinirim.,
öptüm