12 Eylül 2012 Çarşamba

´Şükretmenin önemi

Benim kişisel gelişim çalışmalarımda ilk öğrendiğim şey şükretmekti ve bu bana inanılmaz getirileri oldu ...Hem daha iyisini istemenin hazzını yaşıyorum hemde elimdekilerin kıymetini bliyorum ...Kendinize elinize kalem kağıt geçtikçe şükür listeleri  hazırlayın ...Bu şükretme olayı beni mütevazi yapmaya başladı ...
Bazen hayatımızda anlatmak istediğimiz sözcükler karşımıza bir anda çıkı verirler benimde Aret Vartanyanı dinleyip face bookta beğenmemden sonra yazdığı bir yazı işte aradıklarım dedim


 (Zerafet, ziyafet, nezaket... Eskiler, sağlam sosyal ilişkilerin temelini bu üçlüye dayandırır... Hayatımıza giren, yollarımız kesişen tüm insanlara, her şeyden önce yaratandan ötürü hakettiği saygı ve sevgiyi vermek... Benim için insan gibi insan olmanın ilk yansıması... Ve bugün her zamandan daha çok ihtiyacımız olan, her şeyden önce birbirimize hakettiğimiz saygıyı göstermek... Ne mutlu ki okurlarımızla, izleyicilerimizle ve danışanlarımızla bu ilişkiyi kurabildik ve yaşıyoruz)


İşte insanımızın kaybettikleri üç kelime zarafet, ziyafet, nezaket ...Biz eskiden yokluklar ve imkansızlar içinde bu üç kelimenin tam anlamı ile yaşar ve hayattan zevk almasını bilrdik ..

Benim çocukluğumda hanım teyzeler bey amcalar vardı ...Mahallede birlik vardı bizim mahallenin çocuğu genci yaşlısı vardı ... hepimiz birbirimize sahiptik ...ben hal çevreme sahip olmaya çalışıyorum ama karşıtaraf bazen beni feci incitiyor aslında farkında incitiğinin ama yinede kendini değiştirmrk yerine benim suçummuş gibi kavgayı tercih ediyor ...Bende herzamanki gibi böylelerini görmezden gelmeye çalışıyorum bırakıyorum kendiyalnızlıklarında kaybolsunlar...

Bazen kendimde bulunan hasletler binlerce şükerderken buluyorum kendimi ...Sakın kendini beğenmişlikle karıştırılmasın enacımasız eleştirileride kendime yaparım...

Şükürleriniz bol olsun...

Hiç yorum yok: